Кувичинська С.П. Предмет Біологія і екологія( Медична біологія) 1Ал . Практичне заняття №1. Бригада № 2 Тема Застосування законів та основних понять генетики. Дата 19.01. 8.00-9.45. У вайбері зареєструватись о 8.00

 

Викладач

Кувичинська С.П.

Предмет

Біологія і екологія( Медична біологія) 1Ал . Практичне   заняття №1. Бригада № 2

Тема

Застосування законів та основних понять генетики.

Дата

19.01. 8.00-9.45. У вайбері зареєструватись о 8.00

 

1.      Завдання:  Опрацювати  матеріал теми заняття. Повторити опорний конспект заняття. Повторити матеріал підручника П.Г. Балан 11клас параграф №6 стор. 33-41. Повторити генетичні поняття та закони Г. Менделя.

 

-          Вчимося  розв’язувати  задачі з генетики.

 

-          Задача. У помідорів алель, що визначає кулясту форму плодів (А), домінує над алелем, що визначає грушоподібну (а). Від схрещування рослин,які утворюють кулясті плоди , утворилось 489 кущів та 183 куща, що формували  грушоподібні плоди. Визначте генотипи батьківських форм та нащадків.

 

Алгоритм розв’язку задачі на моногибридне схрещування.

 

1.      Оскільки при схрещуванні кулястих  плодів у рослин, отримано нащадків, які формують як кулясті плоди, так і грушоподібні, ми можемо зробити висновок, що ці рослини були гетерозиготними ( їх генотип- Аа).

2.      Аналізуємо характер розщеплення серед гібридів першого покоління: 489 кущів ,які утворювали кулясті плоди ( домінантний фенотип), та 183 кущі, які формували грушоподібні плоди ( рецесивний фенотип), це приблизно

3        : 1.

3. Робимо висновок: такий характер розщеплення ( згідно із законом розщеплення) спостерігають при схрещуванні гетерозиготних особин ( Аа х Аа).

4.      Щоб довести свій висновок, записуємо хід схрещування між  гетерозиготними особинами.

                          Роз’язок.

Дано:                                           Р :  Аа                 х             Аа

А - куляста форма               Гамети: А; а;                        А; а;

F:  АА,   Аа,   Аа,    аа

а – грушоподібна форма

_____________________     Відповідь: 1.Генотипи батьківських форм : Аа,   Аа.

                                                                   2.Генотипи нащадків: АА, Аа, Аа, аа.

Визначити генотипи

батьківських форм та

нащадків.

 

 

Розв’язати задачі з поясненням.

 

1.У людини домінантний ген відповідає за синтез пігменту меланіну, а

рецесивний ген зумовлює його відсутність -  альбінізм. Яка пігментація буде у дітей якщо жінка альбінос, а чоловік гомозиготний за нормальною пігментацією шкіри.

 

2.Фокстер’єри, гомозиготні за рецесивним алелем певного гену, сліпі від народження. Пара плідників з нормальним фенотипом  дала сім цуценят, з яких 5 мали нормальний фенотип, а двоє виявились сліпими. Встановіть генотипи батьків та їхніх нащадків.

  3.В сім’ї, де один із батьків має нормальну будову кисті, а другий шестипалий – (полідактилія), народилась нормальна дитина. Яка ймовірність народження наступної дитини шестипалою?

4. Руде волосся рецесивна ознака, чорне – домінантна. При яких шлюбах народжуватимуться діти з рудим волоссям з  ймовірністю : а) 100%; б) 50%; в) 25%?

 

 

 

Оцінювання.

Записи зробити в зошиті.  Працюємо в телефонному режимі. Бути на зв’язку за розкладом! Це обов’язково! Бажаю успіху!

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2Ас\с 06.04. Медична біологія .Практика№9. Тип Саркоджгутикові.Клас Справжні амеби та клас Джгутикові. виконати 07.04. до19.00.

2Ал\с31.03.за розкладом,Медична біологія Практика №7 Медична генетика.Методи вивчення генетики людини.

2Бл\с 10.04. Медична біологія. Практика №10 Загальна характеристика Найпростіших.медичне значення їх представників. виконати 11.04 до 19.00