Кувичинська С.П. Предмет Біологія і екологія( Медична біологія) 1Ал . Практичне заняття №1. Бригада № 2 Тема Застосування законів та основних понять генетики. Дата 19.01. 8.00-9.45. У вайбері зареєструватись о 8.00
Викладач |
Кувичинська С.П. |
Предмет |
Біологія і екологія( Медична біологія) 1Ал .
Практичне заняття №1. Бригада № 2 |
Тема |
Застосування законів та основних понять генетики. |
Дата |
19.01. 8.00-9.45. У вайбері зареєструватись о 8.00 |
1.
Завдання: Опрацювати
матеріал теми заняття. Повторити опорний конспект заняття. Повторити
матеріал підручника П.Г. Балан 11клас параграф №6 стор. 33-41. Повторити
генетичні поняття та закони Г. Менделя.
-
Вчимося розв’язувати задачі з генетики.
-
Задача. У
помідорів алель, що визначає кулясту форму плодів (А), домінує над алелем, що
визначає грушоподібну (а). Від схрещування рослин,які утворюють кулясті плоди ,
утворилось 489 кущів та 183 куща, що формували
грушоподібні плоди. Визначте генотипи батьківських форм та нащадків.
Алгоритм розв’язку
задачі на моногибридне схрещування.
1.
Оскільки
при схрещуванні кулястих плодів у
рослин, отримано нащадків, які формують як кулясті плоди, так і грушоподібні,
ми можемо зробити висновок, що ці рослини були гетерозиготними ( їх генотип-
Аа).
2.
Аналізуємо
характер розщеплення серед гібридів першого покоління: 489 кущів ,які
утворювали кулясті плоди ( домінантний фенотип), та 183 кущі, які формували
грушоподібні плоди ( рецесивний фенотип), це приблизно
3
:
1.
3. Робимо висновок: такий характер розщеплення ( згідно із законом
розщеплення) спостерігають при схрещуванні гетерозиготних особин ( Аа х Аа).
4.
Щоб
довести свій висновок, записуємо хід схрещування між гетерозиготними особинами.
Роз’язок.
Дано: Р
: Аа х Аа
А
- куляста форма Гамети: А;
а; А; а;
F: АА,
Аа, Аа, аа
а
– грушоподібна форма
_____________________ Відповідь: 1.Генотипи батьківських форм :
Аа, Аа.
2.Генотипи нащадків: АА, Аа, Аа, аа.
Визначити
генотипи
батьківських
форм та
нащадків.
Розв’язати задачі
з поясненням.
1.У людини домінантний ген відповідає за синтез пігменту меланіну, а
рецесивний ген
зумовлює його відсутність - альбінізм.
Яка пігментація буде у дітей якщо жінка альбінос, а чоловік гомозиготний за
нормальною пігментацією шкіри.
2.Фокстер’єри, гомозиготні за рецесивним алелем певного гену, сліпі
від народження. Пара плідників з нормальним фенотипом дала сім цуценят, з яких 5 мали нормальний
фенотип, а двоє виявились сліпими. Встановіть генотипи батьків та їхніх
нащадків.
3.В сім’ї, де один із батьків має нормальну будову кисті, а другий
шестипалий – (полідактилія), народилась нормальна дитина. Яка ймовірність
народження наступної дитини шестипалою?
4. Руде волосся рецесивна ознака, чорне – домінантна. При
яких шлюбах народжуватимуться діти з рудим волоссям з ймовірністю : а) 100%; б) 50%; в) 25%?
Оцінювання.
Записи зробити в зошиті. Працюємо в
телефонному режимі. Бути на зв’язку за розкладом! Це обов’язково! Бажаю успіху!
Коментарі
Дописати коментар